پشتیبانی شبکه همواره جزو اساسیترین نیازهای هر مجموعه میباشد، امروزه با توجه به پیشرفت سرویس های شبکه و دسترسی بی حد و مرز به پهنای باند اینترنت، رویکردهای نصب، راه اندازی و در پی آن پشتیبانی از شبکه دستخوش تغییرات فراوانی شده است، به همین منظور نیاتک خدمات پشتیبانی مدیریت شده خود را در سه سطح کلی به مشتریان ارائه میدهد. شما نیز میتوانید به جمع کسب و کارهایی که ما را به عنوان دپارتمان مجازی IT خود دارند بپیوندید.
تمام فعالیتهای شبکه و همچنین وضعیت سخت افزاری منابع موجود، به صورت شبانه روزی و با استفاده از سیستمهای نظارتی و مانیتورینگ، توسط کارشناسان خبره ما رویت و پایش میشوند. در مواقع بروز خطا در شبکه و همچنین قبل از تبدیل شدن هر نقص کوچکی به یک مشکل بزرگ، کارشناسان شبکه ما در کنار شما خواهند بود و اجازه نخواهند داد شبکه شما از دسترس خارج شود.
پس از جمع آوری اطلاعات و رسم نقشه شبکه، با توجه به وضعیت موجود و نیازهای مشتری، آنالیز و تجزیه و تحلیل ساختار شبکه در دستور کار ما قرار میگیرد، که خروجی آن در قالب یک طرح پیشنهادی بهینه و به روز شده از طرف ما به کارفرما تقدیم میگردد، متأسفانه بسیاری از شبکه های موجود دارای اشتباهات منطقی و بعضا استفاده نادرست از منابع سخت افزاری میباشند که با پیادهسازی طرح جدید تمامی این موارد یک بار برای همیشه حل خواهند شد. پس از استقرار یک شبکه بینقص و پایدار، کارشناسان ما اقدام به نصب و راه اندازی سیستمهای پشتیبان گیری (Backup) و همچنین سیستمهای نظارتی (Monitoring) میکنند، در نهایت بسته به نوع قرارداد به صورت از راه دور (Remote) و یا حضوری نسبت به نگهداری و گسترش شبکه انجام وظیفه میکنیم.
مدیریت شبکه در حالت کلی به دو بخش مدیریت سیستمهای شبکهها و همچنین مدیریت زیر ساخت شبکه تقسیم میگردد
در بخش مدیریت سیستمهای شبکه (System Administration) از موارد زیر بهره میریم:
و همچنین در بخش مدیریت زیر ساخت شبکه (Network Administration) از موارد زیر: