در هر سازمانی فارغ از بزرگی آن داشتن یک سیستم مدیریت وظایف متمرکز و هوشمند راهکار بسیار هوشمندانه ای برای بالابردن ضریب عملکرد (Performance) کارکنان میگردد. با این سیستم یک وظیفه (Task) به یک گروه کاری و یا یک شخص مستقیم نسبت داده میشود (Task Assignment) ، هر وظیفه دارای یک سری مشخصات و صفات (Attributes) میباشد که در هر مرحله از کار میبایست توسط افراد به روز شوند از مهمترین صفات هر وظیفه میتوان به مشخصه ی زمان نهایی انجام کار (Due Date) اشاره کرد که حداکثر مهلت زمان انجام کار را برای شخص انجام دهنده مشخص میکند. بسته به نوع فعالیتهای هر سازمان این صفات قابل تعریف میباشند.