انتخاب نام مناسب برای فروشگاه آنلاین شما برای ایجاد یک برند قوی و جذب مشتری یک امر حیاتی است. در این مقاله چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند بهترین نام را برای سایت یا اپلیکیشن خود انتخاب کنید:
نام سایت یا دامنه شما باید به راحتی نوشته شود و به راحتی قابل یادآوری باشد. از به کار بردن کلمات پیچیده یا سخت در تلفظ خودداری کنید، زیرا این امر می تواند پیدا کردن سایت شما را برای مشتریان دشوار کند.
نام اپلیکیشن فروش آنلاین شما باید با محصولات یا صنعت شما مرتبط باشد. این به مشتریان کمک می کند تا بفهمند سایت شما در مورد چیست و پیدا کردن شما در فضای آنلاین را برای آنها آسان تر می کند.
نام کسب وکار آنلاین شما باید منحصر به فرد باشد و از رقبای شما متمایز باشد. از استفاده از نامهای عمومی یا استفاده بیش از حد از یک عبارت خودداری کنید، زیرا این امر میتواند تشخیص برند شما را از دیگران برای مشتریان دشوار کند.
نام انتخابی شما باید سئو پسند (seo friendly) باشد، به این معنی که باید شامل کلمات کلیدی مرتبطی باشد که مشتریان ممکن است برای جستجوی محصولات شما استفاده کنند. این امر می تواند به دیده شدن سایت شما در نتایج موتورهای جستجو کمک به سزایی بکند.
قبل از انتخاب نام برای وب سایت یا اپلیکیشن فروشگاهی خود، بررسی کنید که این نام به عنوان نام دامنه (domain name) قابل خریداری باشد و یا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی از قبل ثبت نشده باشد. شما نمیخواهید نامی را انتخاب کنید که قبلاً انتخاب شده باشد، با دشوار شدن پیدا کردن شما در موتورهای جستجو یا شبکه های اجتماعی مشتریان شما دچار سردرگمی و کلافگی میشوند.
هنگامی که فهرستی از نامهای احتمالی تهیه کردید، از دیگران بازخورد دریافت کنید. نظرات دوستان، خانواده و همکاران را بپرسید و برای دریافت بازخورد از مخاطبان خود نظرسنجی انجام دهید.
در خاتمه، انتخاب نام مناسب برای فروشگاه آنلاین گام مهمی در ایجاد یک برند قوی و جذب مشتری است. با پیروی از این نکات، می توانید نامی را انتخاب کنید که به یاد ماندنی، مرتبط، منحصر به فرد، سئو پسند و در دسترس باشد و به شما در ایجاد یک استارتاپ تجارت الکترونیک موفق کمک کند.